image1 image2 image3 image4 image5

„Życie nasze to podróż po wzburzonych wodach oceanu, pośród ciemności nocy; wiara to latarnia morska, co nam drogę do portu wiecznej szczęśliwości ukazuje; wierność w obowiązkach to czółno, które nas od morskich broni bałwanów...”

Patron roku 2017 Honorat Koźmiński
(właściwie Florentyn Wacław Jan Stefan Koźmiński)

Jesteś tutaj: Start Informacyjno-bibliograficzne Proponujemy materiały metodyczne

wwe_b

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

BM
Dziękujemy księgarni internetowej BookMaster za nieodpłatne przekazanie książek.

Informatyka: informacja o wybranych zbiorach
Wpisany przez Maciej Bidelski   
piątek, 03 października 2014 09:37

Informatyka: informacja o wybranych zbiorach

Bunyan Karl, HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript / %c Karl Bunyan, Gliwice ,Wydawnictwo Helion, 2016, ISBN 978-83-283-1770-3.
GCWYP 165743
(ZAMÓW)

12

Książka dla osób posiadających podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript. Autor prezentuje w jaki sposób zbudować takie gry jak Bubble Shooter czy Puzzle Bubble.

Richardson Craig, Nauka programowania z Minecraftem. Bbuduj niesamowite światy z wykorzystaniem mocy Pythona!, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, San Francisco, No Starch Press, 2016, ISBN 978-83-01-18558-9.
GCWYP 167904
ZYWYP 36131
(ZAMÓW)

11

Książka dla dzieci od 10 lat. Autor tłumaczy zasady programowania w bezpłatnym języku używanym przez zawodowców i początkujących programistów. Zaczyna od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystuje nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe wyniki.

Weinstein Eric, Magia Ruby. Programowanie na wesoło, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016, ISBN 978-83-01-18403-2.
GCWYP 163410
SOWYP 54378
(ZAMÓW)

1

Książka w wesoły sposób uczy Ruby, języka programowania dla początkujących.


Borkowska Agnieszka, Borkowski Paweł, Młody mistrz programowania. Języki Baltie i Scratch dla dzieci, Gliwice, Wydawnictwo Helion, 2016, ISBN 978-83-283-1276-0.
GCWYP 165761
1

Czarowanie na ekranie!

  • krainie Baltiego, czyli poznaj świat czarodzieja
  • Na Skreczowisku, czyli zaprogramuj sobie grę

Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry!

Tu zaczyna się Twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania — wystarczy Ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu — a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach!

  • Na pomoc czarodziejowi
  • Korespondencja
  • To, czego nigdy nie było
  • Drugi stopień wtajemniczenia
  • Porwanie
  • Karciane pola
  • Księga Czarów
  • Hokus, fokus, pokus
  • Pierwsze spotkanie z kotem
  • Budujemy grę
  • Najtrudniejsze zagadnienia

Łagodnie wprowadź dziecko w świat programowania!

Źródło

Umaschi-Bers Marina, Resnick Mitchel, Oficjalny ScratchJr podręcznik. Pomóż swojemu dziecku w nauce kodowania!, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, San Francisco, No Starch Press, 2016, ISBN 978-83-01-18532-9.
GCWYP 167912
2

ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry.


Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały. Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.

Każde zadanie zawiera:

wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić,
sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką,
wskazówki dla dorosłych i nauczycieli,
kreatywne wyzwania do dalszej nauki.

Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!

Źródło

Wainewright Max, Napisz kod. Podręcznik pomocniczy dla rodziców i nauczycieli. Przewodnik dla dorosłych, Warszawa, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016, ISBN 978-83-7983-752-6.
GCWYP 170047
3

Wainewright Max, Napisz kod. Programowanie dla najmłodszych krok po kroku. Cz. 1, Warszawa, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016, ISBN 978-83-7983-748-9.
GCWYP 170048
4

Wainewright Max, Napisz kod. Programowanie dla najmłodszych krok po kroku, Cz. 2, Warszawa, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016, ISBN 978-83-7983-749-6.
GCWYP 170049
5

Wainewright Max, Napisz kod. Programowanie dla najmłodszych krok po kroku. Cz. 3, Warszawa, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016, ISBN 978-83-7983-750-2.
GCWYP 170050
6

Wainewright Max, Napisz kod. Programowanie dla najmłodszych krok po kroku. Cz. 4, Warszawa, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016, ISBN 978-83-7983-751-9.
GCWYP 170051
7

Seria „Napisz kod” jest doskonałym wprowadzeniem dziecka w arkana programowania. Zawiera zwięzłe i jasne informacje, proste i praktyczne zadania, m. in. rysowanie kształtów, pisanie poleceń w kodzie, tworzenie prostych gier i wiele więcej. W każdej kolejnej części omawiane są coraz trudniejsze zagadnienia, ale instrukcje i przykłady zawsze są łatwe do zrozumienia, a zabawne aktywności pomagają w zrozumieniu treści.

Źródło

Przygotowała Monika Witkowska
PBW Gocławska, Wydział Informacyjno-Bibliograficzny
Wrzesień, 2016 r.


Czarkowski Krzysztof T., Nowosad Ilona, E.14.1. Tworzenie stron internetowych, Warszawa, Nowa Era, cop. 2014. - ISBN 978-83-267-1204-3.
GCWYP 151487
sty3

Spis treści

Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik informatyk we wszystkich typach szkół oraz do samodzielnej nauki dla wszystkich, którzy chcą się nauczyć tworzenia stron www.

Zawiera wszystkie treści niezbędne do zdania egzaminu w zakresie określonym w podstawie programowej kształcenia w zawodach jako E.14.1.

Książka łatwa w odbiorze dzięki czytelnej strukturze, zrozumiałym przykładom, zadaniom i ćwiczeniom wraz z rozwiązaniami. Zawiera też wskazówki ułatwiające korzystanie z gotowych rozwiązań elektronicznych.

Publikacja samodzielna, niezależna od innych elementów serii.

Źródło

Stachera Hanna, Kijo Anna, Wilińska Justyna, Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne?, Warszawa, Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - ISBN 978-83-62360-34-5.
GCWYP 152791
sty1

Pobierz poradnik: „Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne”

„Praca z uczniem zdolnym na zajęciach artystycznych” to poradnik, w którym nauczyciele odnajdą wskazówki i narzędzia do identyfikacji ucznia uzdolnionego artystycznie oraz bazę ćwiczeń i scenariuszy do pracy na lekcjach oraz zajęciach pozalekcyjnych. Publikacja zawiera zarówno rozdziały teoretyczne jak i bogaty zasób materiałów praktycznych.

Źródło

Przygotowała Monika Witkowska
PBW Gocławska, Wydział Informacyjno-Bibliograficzny
Styczeń, 2015 r.


Pytel Krzysztof, Osetek Sylwia, Systemy operacyjne i sieci komputerowe. Cz. 1, Wyd. 5, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2013, ISBN 978-83-02-11265-2 (podr.) . - ISBN 978-83-02-11262-1 (płyta).
GCWYP 132604 + CD
i1
Podręcznik przeznaczony do nauki w zawodzie technik informatyk na poziomie technikum i szkoły policealnej. Książka zawiera podstawy wiedzy o:

  • systemach komputerowych,
  • dobieraniu systemu operacyjnego dla określonych potrzeb,
  • obsługiwaniu, instalowaniu oraz konfigurowaniu systemów operacyjnych.

W części pierwszej przedstawiono:

  • charakterystyke komputera PC,
  • systemy plików,
  • obsługę urządzeń wejścia/wyjścia,
  • pracę w systemie Windows,
  • pracę w systemie MS-DOS,
  • zasady instalacji systemu operacyjnego, sprzętu i oprogramowania,
  • konfigurację systemu Windows do pracy w sieci,
  • pracę w sieci równoprawnej,
  • współpracę systemu Windows z serwerem sieci lokalnej.

Po każdym rozdziale są umieszczone pytania sprawdzające, zadania do samodzielnego wykonania oraz test.

Na końcu zamieszczony jest słownik pojęć oraz wykaz skrótów z zakresu systemów operacyjnych.

Do książki dołączono płytę CD-ROM, na której znajdują się dodatkowe materiały, m.in. prezentacje multimedialne, programy narzędziowe i inne materiały uzupełniające.

http://sklep.wsip.pl/produkty/systemy-operacyjne-i-sieci-komputerowe-5579/

Zieliński Zbigniew, E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną, Gliwice, Wydawnictwo Helion, cop. 2012, ISBN 978-83-246-3408-8.
GCWYP 116211
3
Na naukę nigdy nie jest za późno. Nie powinno także być do niej za daleko albo zbyt niewygodnie - szczególnie teraz, kiedy dostęp do zdobyczy techniki, komputerów i internetu pozwala na pogłębianie wiedzy, dokształcanie się, a nawet kończenie studiów wyższych praktycznie bez wychodzenia z domu. Zdalne kształcenie, czyli e-learning, to świetna opcja dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na dzienny czy nawet zaoczny tryb kształcenia.

Jeśli interesuje Cię możliwość nauki na odległość lub myślisz o projektowaniu własnych modułów i kursów e-learningowych, sięgnij po tradycyjne nośniki wiedzy, zanim siądziesz przed komputerem. W pierwszej części tej książki znajdziesz zarys teoretyczny całości zagadnień związanych ze zdalną edukacją. Natomiast z rozdziałów praktycznych szybko dowiesz się, jak tworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną, którą można wykorzystać w procesie nauczania na każdym poziomie ? od szkoły podstawowej po szkolenia dla osób dorosłych. Dodatkowo poznasz szerokie zastosowanie narzędzi teleinformatycznych, systemów e-learningowych i aplikacji do tworzenia multimedialnych treści wspomagających proces uczenia.

Bliskie kształcenie na odległość

  • Sposób na dokształcanie i podnoszenie kompetencji zgodnie z paradygmatem uczenia się przez całe życie
  • Oszczędność czasu, zarówno zawodowego, jak i prywatnego
  • Stałe doskonalenie programu szkoleniowego
  • Nowoczesne sposoby i metody nauczania
  • Krucjata przeciw analfabetyzmowi cyfrowemu
  • Możliwość zdobycia dotacji unijnych w zakresie świadczenia e-usług
http://helion.pl/ksiazki/e-learning-w-edukacji-jak-stworzyc-multimedialna-i-w-pelni-interaktywna-tresc-dydaktyczna-zbigniew-zielinski,nasyed.htm

 

Stawarczyk Marek, Program nauczania. Specjalizacja Administrowanie platformami edukacyjnymi dla zawodu technik informatyk, Rzeszów, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, cop 2011, ISBN 978-83-7586-052-8.
GCWYP 106333
i2

Zaproponowany program nauczania określonej specjalizacji umożliwia:

  • pogłębienie wiedzy ogólnozawodowej,
  • opanowanie umiejętności wymaganych dla zawodu,
  • nabycie kwalifikacji specjalistycznych,
  • zdobycie kompetencji zawodowych uprawniających do działania w branży informatycznej, potwierdzonych dyplomem technika w określonej specjalności,
  • dostosowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy oraz możliwości ucznia/ słuchacza,
  • wyrobienie nawyku nieustannego dokształcania się.
Na program składają się:
  • ogólne cele kształcenia,
  • szczegółowe cele kształcenia,
  • materiał nauczania,
  • ćwiczenia,
  • środki dydaktyczne,
  • wskazania metodyczne do realizacji materiału nauczania,
  • propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia, literatura.
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik informatyk może być zatrudniony między innymi na stanowiskach:
  • instalatora i administratora systemów operacyjnych, administratora sieci komputerowych,
  • administratora baz danych,
  • projektanta i programisty,
  • instalatora i konserwatora sprzętu komputerowego,
  • pracownika działu finansowo-księgowego.
http://www.fosze.pl/program-nauczania-specjalizacja-administrowanie-platformami-edukacyjnymi-dla-zawodu-technik-informatyk.html

Przygotowała Monika Witkowska
PBW Gocławska, Wydział Informacyjno-Bibliograficzny
Październik, 2014 r.


Informatyka
Poprawiony: wtorek, 10 stycznia 2017 16:04