image1 image2 image3 image4 image5 image6

„Największym zwycięstwem jest to, które odnosimy nad nami samymi.”

Patron roku 2017
Tadeusz Andrzej Bonawentura Kościuszko

Jesteś tutaj: Start

wwe_b

Partnerzy
i instytucje wspierające

portal-logo

logo_dark-1

logo_niepelnosprnik

TPUW logo

BM
Dziękujemy księgarni internetowej BookMaster za nieodpłatne przekazanie książek.

Polecamy koncert miesiąca
Wpisany przez Maciej Bidelski   
czwartek, 03 listopada 2011 13:20

W kwietniu

Zdjecie nr 5

Warszawa - Teatr Roma

26.04.2017 r., środa
Stanisława Celińska "Atramentowa", godz. 19:00, Impreza gościnna

Atramentowa" to najnowsza płyta Stanisławy Celińskiej. Aktorka odgrywa swoją kolejną wspaniałą rolę - piosenkarki, która wie o czym śpiewa i wie jak przyciągnąć słuchacza wykorzystując pełną paletę barw i emocji.
Wszystko zaczęło się od "Atramentowej Rumby", którą Maciej Muraszko i Marcin Sosnowski napisali specjalnie z myślą o Stanisławie Celińskiej. Razem z latynoamerykańskim zespołem Los Locos artystka zaprezentowała ją w Koncercie Premier 46. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2009. Po tym występie okrzyknięto Stanisławę Celińską polską Cesarią Evorą. Aktorka - tak jak kiedyś Cesaria - potrafi zaczarować publiczność swoim charyzmatycznym głosem i pomimo wielu przeciwności oraz trudów - kocha życie.

Na tej wyjątkowej płycie można usłyszeć utwory skomponowane i przygotowane przez uznanych autorów specjalnie dla Stanisławy Celińskiej. Niepowtarzalne teksty do kompozycji Macieja Muraszko napisali Wojciech Młynarski, Dorota Czupkiewicz oraz Muniek Staszczyk i Marcin Sosnowski. Ponadto Maciej Muraszko zaaranżował na nowo ulubione utwory Artystki, które dzięki nowemu wykonaniu nabrały niezwykłej pogody ducha.

http://biletyna.pl/event/Stanislawa-Celinska-Atramentowa-Teatr-Roma-Warszawa-e43209.html


W marcu

Zdjecie nr 5

Warszawa Teatr Roma

Po podróżach w głąb muzyki japońskiej („Haiku”) i luzofońskiej („Sobremesa”) AMJ tym razem zaśpiewa po polsku z Kubańczykami.
Płyta „Minione”, która ukaże się w Święto Zakochanych to wskrzeszenie ANNA MARIA JOPEK & GONZALO RUBALCABA najpiękniejszych przedwojennych tang polskich. AMJ śpiewa je z kubańskim trio jednego z największych pianistów improwizujących naszych czasów – fenomenalnym Gonzalo Rubalcabą. Spośród setek starych tang i boler artyści wybrali te, które inspirują ich najbardziej (m.in. „To ostatnia niedziela”, „Rebeka”, „Twe usta kłamią”) i mogły stać się pomostem między tym co minione, światem lat 30-tych ubiegłego stulecia a współczesną muzyką wokalną. Pomostem między kulturami – polską, kubańską, żydowską, argentyńską i amerykańską.
„Kiedy pracuję z muzykami z różnych od mojej tradycji muzycznych, zawsze zachwyca mnie ich inność. To co wnoszą w nagrania staje się moim duchowym bogactwem. Zdumiewa ogrom piękną i prawdy na skrzyżowaniu kultur i ludzkich wrażliwości. Muzyka jest językiem jedności”- mówi AMJ. „Praca nad starymi tangami była magiczna. Rzadko zdarza się materiał takiej urody, nasycony i melancholią i tajemnicą i erotyką. Nagrywanie z Gonzalo to czysta mistyka. Obecność jaźni w każdej nucie uczy uważności i pokory”.
„Minione” produkuje i aranżuje Gonzalo Rubalcaba.
Album w najwyższym standardzie audiofilskim zrealizował wielokrotny laureat nagrody Grammy Carlos Alvarez w legendarnym studio nagraniowym The Hit Factory w Miami na Florydzie. Zdjęcia i klip do projektu zrealizował Robert – ROY – Nałęcz podczas nagrań w Miami (studio nagrań) i Warszawie (apartamentowiec Cosmopolitan). Wydaniu płyty towarzyszyć będzie trasa koncertowa w największych miastach Polski.

http://www.teatrroma.pl/spektakl/dobry-wieczor-jazz-anna-maria-jopek-gonzalo-rubalcaba-minione/


W lutym

Zdjecie nr 5

Warszawa Filharmonia Narodowa
Koncert walentynkowy
14 lutego 2017
godz. 19:00 

Zdjecie nr 5 a

Dzień św. Walentego rzadko dotąd znajdował oddźwięk w dedykowanych mu programach filharmonicznych, czemu jednak nie nawiązać – z przymrużeniem oka – do tego sympatycznego święta? Rygoryści tradycji narzekają, iż to zapożyczenie z Ameryki. Jednak kultura amerykańska oddziałuje na nas przecież od dawna, choćby poprzez sztukę filmową, której emblematem jest Hollywood i jego świetne działające od ponad stulecia studia. Muzyka tworzona do filmów przez znakomitych kompozytorów nierzadko autonomicznie wkracza w obieg koncertowy i fonograficzny, także do najpoważniejszych sal koncertowych. Filmy zapożyczają też dla swoich potrzeb wiele popularnych motywów muzyki klasycznej – one też dopełnią atrakcyjny i różnorodny repertuar. Program koncertu walentynkowego stwarza więc wymarzoną okazję, by zakochane pary, z których tylko jedna osoba jest wytrwanym melomanem zaprosiła tę drugą do filharmonii – może po raz pierwszy, i – po tak miłym doświadczeniu – z pewnością nie ostatni!

Wykonawcy
Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej Monika Wolińska - Dyrygent Jan Lewtak - Skrzypce, kierownik artystyczny OKFN Trilogy Hrachya Avanesyan - Skrzypce Lorenzo Gatto - Skrzypce Yossif Ivanov - Skrzypce

Program
Wolfgang Amadeus Mozart - Divertimento F-dur KV 138 (10')
Niccolò Paganini - Wariacje na stronie G na temat z opery „Mojżesz” Gioachina Rossiniego
Piotr Czajkowski - Valse-Scherzo C-dur op. 34
Maurice Ravel - Rapsodia Tzigane (oprac.: D. Walter)
Ennio Morricone - Man with Harmonica
Camille Saint-Saëns - Introdukcja i rondo cappricioso op. 28
Johannes Brahms - Taniec węgierski nr 5
George Gershwin - The Man I Love (3')
Siergiej Prokofiew - Balet Romeo i Julia (wybór) (8')
Dick Dale - Pulp Fiction
John Williams - Temat z filmu Lista Schindlera
Georges Bizet - Fantazja na tematy z Carmen

http://filharmonia.pl/koncerty-i-bilety/repertuar/koncert-walentynkowy


W styczniu

Zdjecie nr 5

Koncert symfoniczny w Warszawie

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus , Bartosz Koziak , Jerzy Maksymiuk 14.01.2017 godz. 19:00
Warszawa (Mazowieckie) - Polskie Radio Studio Koncertowe
im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59


W grudniu

Teatr Wielki

Koncert świąteczny Chóru Artos
Oratorium na Boże Narodzenie
19.12, godz. 18:00 / Koncert / Sala Moniuszki
Zdjecie nr 5

Wyjątkowy wieczór związany ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia, który przypomni sens wspólnego świętowania i dzielenia z bliskimi dobrego czasu. Wystąpi chór dziecięcy ARTOS im. Władysława Skoraczewskiego z gościnnym udziałem: Olgi Pasiecznik, Mietka Szcześniaka, Romualda Szałka i orkiestry symfonicznej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.

W PROGRAMIE:

Fryderyk Stankiewicz — Oratorium na Boże Narodzenie, libretto: Katarzyna Kryśków

Powstałe w 2011 roku Towarzystwo Muzyczne ARTOS im. Władysława Skoraczewskiego kontynuuje tradycję zapoczątkowaną przez swego patrona, solistę Opery Warszawskiej, harcmistrza i wspaniałego wychowawcę młodzieży. Chór mieszany skupia w większości właśnie wychowanków Władysława Skoraczewskiego. Chór pracuje pod kierunkiem Danuty Chmurskiej.

http://teatrwielki.pl/repertuar/kalendarium/2016-2017/koncert-swiateczny-choru-artos/


W listopadzie

Klasyka Dzieciom to cykl koncertów skierowanych do najmłodszych (dzieci w wkieku 0-3 lat, 4-6 lat)
Zdjecie nr 5

Dzięki połączeniu interaktywnej zabawy i koncertu dzieci poznają fascynujący świat muzyki, rozwijają swoją wrażliwość i muzykalność, otwierają się na improwizację i zabawę przez sztukę.

Koncerty odbywają się co miesiąc.

Najbliższe koncerty odbędą się:

27 LISTOPADA w Teatrze Ochoty, ul. Reja 9. godz. 10.00 - dzieci w wieku 0-3 lat i godz. 11.00 - dzieci w wieku 4-6 lat.
18 GRUDNIA w Teatrze Ochoty, ul. Reja 9. godz. 10.00 - dzieci w wieku 0-3 lat i godz. 11.00 - dzieci w wieku 4-6 lat.


W październiku

Teatr Wielki Opera Narodowa (Warszawa)

Zdjecie nr 5

"Głosy gór"
9 października 2016

niedziela 19:00 Sala Moniuszki
Warszawiacy i Górale. Okazuje się, że tworzą związek idealny. Muzyka gór rozbrzmi na naszej scenie już po raz siódmy. Doskonała i majestatyczna uroda Tatr inspirowała wielu, m.in.: Boya, Witkacego, Tetmajera. My usłyszymy głosy gór w dziełach Karola Szymanowskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego i Wojciecha Kilara wykonanych w nowoczesnych aranżacjach młodych twórców. Wśród przewodników po tej wyjątkowej górskiej wyprawie są m.in.: Sebastian Karpiel-Bułecka, Jan Smoczyński, Atom String Quartet, Janusz Olejniczak, Jan Młynarski, Michał Barański, Neo String Quartet, Jerzy Maksymiuk. Młodopolska fascynacja Tatrami trwa…

http://teatrwielki.pl/repertuar/kalendarium/2016-2017/glosy-gor/


We wrześniu

Zdjecie nr 5

La Folle Journée / Szalone Dni Muzyki to międzynarodowy festiwal realizowany od 1995 roku, którego pomysłodawcą i założycielem jest René Martin – twórca festiwali i organizator licznych koncertów muzyki klasycznej na całym świecie, założyciel Centre de Realisations et d’Etudes Artistiques à Nantes (C.R.E.A.). Festiwal La Folle Journée/Szalone Dni Muzyki od wielu lat jest z powodzeniem realizowany we Francji, Hiszpanii, Japonii. Ma tam już uznaną pozycję w życiu kulturalnym społeczności i cieszy się dużą popularnością.
Ideą Szalonych Dni Muzyki jest przełamywanie uprzedzeń do muzyki klasycznej, poprzez zachęcanie i ułatwianie udziału w koncertach, przy jednoczesnym utrzymywaniu prezentacji muzyki na możliwie najwyższym poziomie. Krótkie koncerty odbywające się od rana do wieczora w kilku salach jednocześnie, niskie ceny biletów i wyjątkowa atmosfera sprawiają, że Szalone Dni Muzyki to spotkania z muzyką, na które zaproszony jest każdy, bez wyjątku.
W Warszawie festiwal odbył się już po raz szósty. Wszystkie edycje: Chopin Open (2010), Les Titans (2011), Rosja (2012), Muzyka francuska i hiszpańska (2013), Ameryka (2014) oraz Pasje serca i duszy (2015) spotkały się z ogromnym zainteresowaniem i entuzjazmem Polaków. We wszystkich wydarzeniach tegorocznego festiwalu wzięło udział ok. 40 000 słuchaczy i uczestników akcji edukacyjnych! W ciągu trzech dni, podczas 60 koncertów, wystąpiło ok.950 wykonawców.
Organizatorami Szalonych Dni Muzyki w Polsce jest Orkiestra Sinfonia Varsovia, C.R.E.A. i Fundacja Ogrody Muzyczne. Siódma polska edycja odbędzie się w dniach 23-25.09.2016 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

http://www.eventim.pl


W lipcu i sierpniu

Zdjecie nr 5
22 edycja Międzynarodowego Plenerowego Festiwalu Jazz na Starówce

Warszawa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, 1 lipca 2016 godz. 20.00<
Warszawa, Rynek Starego Miasta, 2 lipca - 27 sierpnia 2016 godz. 19.00

Tegoroczna, 22 edycja festiwalu rusza 1 lipca w gwiazdorskiej obsadzie i zapowiada się rewelacyjnie. Wystąpią międzynarodowe gwiazdy, znakomici artyści z Włoch, USA, Francji, Skandynawii, Austrii, Polski i Hiszpanii. W tym roku festiwal z poszerzoną formułą o dodatkowy, galowy koncert w Studio Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego.

To jedyny tego typu plenerowy festiwal jazzowy w Polsce adresowany do szerokiej publiczności o bezpłatnej formule. Należy do najpopularniejszych i największych - pod względem ilości gromadzonej publiczności, festiwalem jazzowym w Polsce. Festiwal trwa 2 miesiące wakacyjne, koncerty odbywają się w każda sobotę lipca i sierpnia.

Od lat jest wizytówką artystyczną i turystyczną stolicy, co potwierdzają także badania i ankiety. Przez 21 lat istnienia zgromadził imponująca liczbę około miliona publiczności. Jedna edycja festiwalu gromadzi około 40 tysięcy publiczności zróżnicowanej wiekowo i społecznie, na którą składają się zarówno warszawiacy, jak i turyści z Polski i zagranicy.

Festiwal kreuje nowe fakty i jakości artystyczne. Międzynarodowe gwiazdy, premiery i jazzowe odkrycia, to od kilku lat znaki rozpoznawcze festiwalu.

W maju

16 maja 2016, godz. 19.30 – DUŻA SCENA – Dorota Miśkiewicz

Zdjecie nr 5

Dorota Miśkiewicz koncertem PIANO.PL składa hołd polskiej pianistyce. Wraz z nią na deskach Dużej Sceny Teatru Muzycznego ROMA zobaczymy i usłyszymy wybitnych polskich pianistów i kompozytorów:

LESZKA MOŻDŻERA, WŁODZIMIERZA NAHORNEGO, ANDRZEJA JAGODZIŃSKIEGO, MARCINA WASILEWSKIEGO, LUTOSŁAWSKI PIANO DUO (EMILIA SITARZ, BARTEK WĄSIK),GRZEGORZA TURNAUA, KRZYSZTOFA HERDZINA, PIOTRA ORZECHOWSKIEGO (PIANOHOOLIGAN),MICHAŁA TOKAJA, DOMINIKA WANIĘ, TOMASZA KAŁWAKA i ATOM STRING QUARTET.

„Fortepian to polska specjalność. Spośród wielu doskonałych muzyków to właśnie pianiści wiodą w Polsce prym” zauważa artystka. Jako, że gatunkiem najbliższym Dorocie jest jazz, podkreśla ona nade wszystko dokonania polskich pianistów jazzowych, którzy spektakularnie podążają drogą wyznaczoną niegdyś przez światowej sławy muzyka Krzysztofa Komedę, drogą wyznaczoną także przez Fryderyka Chopina, który był nie tylko znakomitym kompozytorem, pianistą, ale i… improwizatorem! Dorota Miśkiewicz proponuje koncert, na który składają się piosenki wykonane w kameralnych duetach z wybitnymi pianistami różnych generacji. Są to muzycy tworzący historię polskiego jazzu (m.in.Włodzimierz Nahorny, Andrzej Jagodziński), młodsi artyści (m.in. Leszek Możdżer, Marcin Wasilewski, Krzysztof Herdzin) oraz reprezentanci najmłodszej generacji (Dominik Wania, Piotr Orzechowski). Zaproszenie do koncertu i nagrania przyjęli także Bartłomiej Wąsik i Emilia Sitarz(Lutosławski Piano Duo reprezentujące muzykę poważną) oraz Grzegorz Turnau (tym razem właśnie w roli pianisty). W niektórych utworach artystom towarzyszyć będzie kwartet smyczkowy Atom String Quartet.

http://teatrroma.pl/spektakl/dobry-wieczor-jazz-dorota-miskiewicz/


Poprawiony: poniedziałek, 10 kwietnia 2017 12:13